Wéér overuren bij de firma Bacardi?

Tijdens Marketing 101 zijn het voorbeelden van succesvol ondernemerschap. 'Coke' als algemene term voor cola. Aspirine dat synoniem is geworden voor, uhm, aspirine. Maar er is natuurlijk ook een downside. Negatieve aandacht, slechte reputaties. Het leidde tot het vertrek uit Nederland van Lonsdale. Ook Bacardi's Breezer wordt te pas en te onpas gekoppeld aan vanalles en nogwat. Wat doe je er aan? Als al...

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Eén Vandaag had dinsdag 15 mei een item over de intrede van het fenomeen in 'het noorden' ('de provincie' zonder zachte g?). Los van het fenomeen an sich sowieso al opvallend, want een jaar geleden heette het in nog snackseks. Blijkbaar vond de Eén Vandaag redacteur het pakkender om het te koppelen aan een van de meest succesvolle en tegelijkertijd meest omstreden drankjes van de afgelopen 5 tot 10 jaar.

Ben je hier nu blij mee als Bacardi of niet? Ik neem aan van niet, want het wekt ongewenste associaties bij je merk op. Tegelijkertijd: valt er nog wat tegen te doen? Voor zo'n beetje iedereen is Breezer (of Breezah of Br33zah; afhankelijk van je peer group) meer dan een drankje. Het is dé typering van een bevolkingsgroep waarvoor Motivaction nog geen apart hokje voor heeft. En als de doelgroep het blijft kopen... Of woedt er ergens toch nog een tegenoffensief van Bacardi? Ik heb het nog niet gespot... Zolang het maar niet dezelfde afloop voor ze heeft als die voor .

PS: Nog een luchtige toevoeging. . Begint, gezien het wagenpark bij de Bouwbeurs hier in de stad een paar weken/ maanden geleden, een behoorlijk populaire auto te worden in de bouw- en aannemersbranche. Met negatieve effecten voor andere typen kopers? Of niet?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie