Voetbal International lanceert merkcampagne

Hoofd Marketing Voetbal International: ‘Deze merkcampagne is een logisch gevolg van de veranderingen die zijn ingezet.’

Voetbal International komt met een nieuwe merkcampagne. De bedoeling is dat de beleving van de sport daarin ‘meer dan ooit’ centraal staat. Bureau Lukkien tekende voor twee televisiecommercials die vanaf zaterdag 20 augustus te zien zullen zijn bij Fox Sports. Die commercials vormen de kick-off van de nieuwe campagne (full credits onderaan).

Verder dan die 90 minuten
Hoofd marketing bij Voetbal International, Maarten Roomer, vindt de merkcampagne een logisch gevolg van de veranderingen die zijn ingezet. Roomer: ‘Het toevoegen van beleving aan het merk is daar een voorbeeld van en dat is meer dan ooit terug te zien in onze redactionele content en marketingcommunicatie. Wij informeren én amuseren alle voetballiefhebbers via onze verschillende kanalen. En dat gaat verder dan alleen die 90 minuten.’

Slow motion
De twee commercials vertellen een eigen verhaal over wat de content van Voetbal International met verschillende personages doet. In de eerste commercial haalt een jeugdvoetballer zijn inspiratie uit Voetbal International waar het gaat om tricks & skills. In de tweede commercial wordt een man via zijn mobiele telefoon geïnformeerd over de tussenstand van een belangrijke wedstrijd en te zien is hoe hij daar intens juichend op reageert. Later in het jaar volgt nog een derde variant en wordt de merkcampagne verder vertaald naar andere media als video, audio en print. Voetbal International: ‘Er is gekozen om de voetbalbeleving (emotie) op bijzondere wijze uitvergroot en in slow motion in beeld te brengen.’

Bekijk hier de commercials:

Credits
Bureau: Lukkien
Creatie: Jos Leene, Bouke Lukkien
Regisseur: Remco Veenbrink
Producer: Pim van der Waal
Verantwoordelijk bij de klant: Maarten Roomer & Hester van Dalen

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie