Tussen alle Kerst- en Nieuwjaarskaarten ook een envelop met een langwerpig boekje (ik moest eerst aan die Max Tailleur boeken denken, maar goed) over issue advertising: de Advertentieparadox. Gemaakt door Ivo Broeren en Jurgen de Vries van Weber Shandwick Nederland. Trend 1: issue advertising; Trend 2: boeken/-jes door communicatie/pa/pr bureaus.
Aan de hand van voorbeelden van issue advertising van Heineken, KPN en Unilever gaan ze kort, vrij kort in op het hoe & waarom van dit type adverteren. Interessant, omdat issue advertising in Nederland vaak last minute en last resort adverteren is: "Weet je wat we doen, we zetten een advertentie in de Telegraaf voorafgaand aan het Kamerdebat!".
De onderwerpen hier (Heineken met Enjoy Heinken Responsible, KPN met Mijn Kind Online en Unilever/ Dove met Real Beauty) staan wat ver af van alledaagse PA/PR onderwerpen, maar lijken toch te werken. Zou dat het 'm ook zijn: issue advertising over heel concrete lobbydoelen werkt nu eenmaal niet. Dan kun je beter gewoon de wandelgangen induiken...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!