Premium

Susan Duinhoven (Sanoma): ‘TMG heeft geen belang in SBS’

De ceo van Sanoma spreekt zich uit over de deal tussen Telegraaf Media Groep en Talpa.

In een uitgebreid interview met Adformatie zegt Susan Duinhoven dat het anders zit rond . Ze kondigden in januari een samenwerking aan op radiogebied. En daarmee kwam SBS ook in beeld. Dat zou door de overeenkomst omgerekend ook een belang van zo’n 5 procent overnemen van Talpa. Maar dat blijkt anders te liggen, zegt Duinhoven.

‘Voor de goed orde: het is geen belang in SBS, het is een minderheidsbelang dat TMG heeft genomen in een Talpa-holding waar Talpa’s minderheidsbelang in SBS in zit. Sanoma merkt daar dus niets van en is ook niet per se vooraf op de hoogte gesteld. Dat doen wij ook niet als er bij ons een minderheidsaandeelhouder verandert. Een aandeelhouder wisselt binnen een Talpa-holding, daar komt het op neer.’
Ze kan zich wel voorstellen dat media zich afvragen: gaat TMG zich bemoeien met SBS? ‘Ja, de ‘TMG-spin’ heeft ons natuurlijk wel verrast’, zegt Duinhoven. ‘Maar als je het even afpelt dan zie je: het is eigenlijk gewoon niks. Dan is het dus niet gek dat we niet op de hoogte zijn gesteld.’

Samenwerking mediapartijen
Samenwerking met andere Nederlandse mediapartijen sluit Duinhoven overigens zeker niet uit. ‘Ik heb altijd een uitgestoken hand naar TMG, De Persgroep of welke partij dan ook die zegt: ik heb een leuk concept, waarmee ik met jullie wil samenwerken. Wij zijn een mediabedrijf en verkopen ruimte aan anderen.’

Het gehele interview met Susan Duinhoven staat aankomende vrijdag in Adformatie .

Foto: Sanoma

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie