Het initiatief van Publicis om werknemers met kanker - thuis en op de werkvloer - beter te ondersteunen tijdens hun ziekte en herstelperiode wordt omarmd door concurrerende bureaus. Waar Omnicom bij de aankondiging in januari al als supporter genoemd werd, scharen nu ook Edelman, IPG en WPP zich achter het initiatief. Het 'Working with Cancer'-initiatief schrijft ook een pitch uit voor de hele industrie om het stigma van kanker op de werkvloer te beeïndigen.
Het initiatief is verzekerd van een budget ter waarde van honderd miljoen dollar voor een multimediale campagne. Dat budget bestaat uit mediawaarde die gedoneerd is door partners. Zo heeft Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp) in januari al één miljard campagne-impressies toegezegd.
Het Working with Cancer-initiatief heeft de afgelopen maanden veel nieuwe partners aangetrokken. Waar het er bij de lancering in januari meer dan dertig waren, zijn het er nu ruim zeshonderd. Daar horen naast de genoemde bureaus ook veel merken bij. De ruim zeshonderd bedrijven hebben samen meer dan twintig miljoen werknemers.
Cannes
De briefing voor de pitch wordt op 22 juni gegeven in Cannes, waar het jaarlijkse festival voor de creatieve sector plaatsvindt. Geïnteresseerden krijgen de vraag voorgelegd om tussen 10 juli en 15 september een wereldwijde, multimediacampagne te bedenken die het stigma en de onzekerheid over kanker op het werk tegen moeten gaan. Een flinke uitdaging, erkennen de initiatiefnemers. Maar wel een die nodig is om bijna de helft van de mensen met kanker te maken krijgt. Zelf, of via een familielid, vriend of collega. Een jury onder leiding van het Cannes Lions-festival beoordeelt de inzendingen in oktober en maakt de winnaar eind oktober bekend.
Lees alles over Cannes Lions 2023 in ons liveblog.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!