‘Steeds meer grote bedrijven kiezen voor micro-influencers’

Podcast Connect #4 met Jolique Möller van Influentials

Connect. Podcast waarin Jos Govaart en Jody Koehler van Coopr deskundigen uit de communicatiewereld spreken. Vanaf januari wekelijks te beluisteren via CommunicatieOnline, dezer dagen alvast de eerste vier afleveringen, met als vierde Jolique Möller.

Jolique Möller is oprichtster van Influentials, een platform dat merken met influencers verbindt. Hoe gaat de markt van influencer marketing zich ontwikkelen? Is de term influencer overhyped? En hoe definiëren we invloed?

Enkele quotes:

‘Ik denk dat over een paar jaar elk groot bedrijf of agency een influencer marketeer in huis zal hebben.’

‘Zelfs bij het boeken van een DJ wordt tegenwoordig gevraagd naar zijn following op social.'

‘Influencer marketing is niks nieuws, 100 jaar geleden beïnvloeden we elkaar ook al op allerlei manieren. Het enige dat verandert is dat ene kanaal, waar je tegenwoordig online een fanbase opbouwt’.

‘Steeds meer grote bedrijven kiezen voor micro influencers’.

En tot slot haar advies om niet alleen te investeren in campagnes en fees, maar er ook voor te zorgen dat de influencer zelf het enorm leuk heeft. 'Geef ze een beleving die hun verwachtingen overtreft, zij gaan er volop over posten en overtreffen zodoende weer jouw verwachtingen. Dat is juist wat influencer-marketing leuk maakt.' 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie