Met de voedselverspillingscampagne bereikte SIRE sinds de start, in februari van dit jaar, 66 procent van alle Nederlanders. De campagne werd mede mogelijk gemaakt door de enthousiaste medewerking van het Voedingscentrum, verschillende A-merken, auteurs, BN’ers, en belangeloos ontwikkeld door diverse partijen uit de communicatiewereld.
Inmiddels heeft Kliekipedia ruim 252.000 unieke bezoekers verwelkomd. De recepten op Kliekipedia.nl zijn 62.500 geliked, Kliekipedia Facebook is 1.300 keer geliked en er zijn 279 Kliekipedia Twitter volgers.
Het Voedingscentrum zet Kliekipedia.nl per 1 december voort. SIRE-directeur Lucy van der Helm is verheugd: ‘Het is een mooi compliment dat dit initiatief wordt voortgezet door de club waar dit onderwerp het beste bij past. Zij zullen zorgen voor nieuwe content en nieuwe ideeën om Kliekipedia.nl verder te promoten bij de Nederlandse consument. Met als uiteindelijk doel een bijdrage te leveren aan het terugdringen van voedselverspilling, want dat is echt hard nodig!’
Woordvoerder van het Voedingscentrum Roy van der Ploeg: ‘Kliekipedia.nl is een inspirerend platform voor mensen die creatief willen omgaan met hun kliekjes. Kliekipedia.nl sluit mooi aan bij de verdere activiteiten van het Voedingscentrum om consumenten te helpen minder eten te verspillen.’
Adformatie's Sander Beekman maakte bij de start van de campagne een video-interview met de makers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!