Sanoma maakte vanochtend cijfers bekend. Over januari tot en met september gaat het om 2,6 procent. De nieuwe ceo Susan Duinhoven zegt dat de ‘BeNe’ profiteert van zijn strategie van crossmediale domeinen. De sales herstelden zich volgens Duinhoven.
Ze noemt specifieke groei in het Home Deco domein en delen van het Vrouwen domein, zoals Linda. ‘De duidelijke keuzes die worden gemaakt in het portfolio en de consistente focus op executie en kostenreductie betaalt zich nu uit.’
SBS Broadcasting had een solide kwartaal met verbeteringen in het kijkaandeel.
Het Finse concern schrijft 14 tot 18 miljoen af op de waarde van de Nederlandse tv-activiteiten bij SBS Broadcasting. Het gaat hier om de waarde van rechten op buitenlandse series. De rechten zijn minder waard geworden door het veranderende – on demand – kijkgedrag. Volgens Sanoma heeft de afschrijving geen effect op de verwachtingen van het concern.
Operationele winst daalt hard
Overall is de operationele winst in het derde kwartaal met maar liefst 87 procent gedaald naar 10 miljoen euro. Over de eerste drie kwartalen was dat 96 procent naar 8,2 miljoen. De omzet daalde met 4 procent naar 459 miljoen euro.Met name de Finse tak zit dit jaar in zwaar weer.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!