Roland van der Vorst benoemd tot hoogleraar 'Strategic Design' aan TU Delft

De faculteit Industrieel Ontwerpen van de TU Delft zocht voor dit hoogleraarschap een professional die de merkenstrategie voor bedrijven mede ontwikkelt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Als praktijkhoogleraar Strategic Design for Brand Development zal Roland van der Vorst per 1 december studenten de strategische rol van design met betrekking tot branding bijbrengen. Ook gaat hij een actieve rol spelen bij de inspanningen van bachelor- en masterstudenten voor eigen ondernemerschap.

Van der Vorst wordt gezien als een expert op het gebied van brand development. Daarnaast is hij voorzitter van de begeleidingscommissie van het Sociaal Cultureel Planbureau en bestuurslid van het Oranjefonds. Hij gaat zijn aanstelling als hoogleraar voor één dag in de week combineren met zijn werk voor Freedomlab, het aan investeringsfonds Dasym verbonden innovatielab dat hij sinds leidt.  

Van der Vorst promoveerde op een proefschrift over Branding, schreef boeken over nieuwsgierigheid, hoop en positionering en was jarenlang columnist voor het Financieele Dagblad. Ook was hij voorzitter van BBDO Nederland en lange tijd ondernemer. Hij richtte communicatie- en consultancybureau They op, met vestigingen in Amsterdam en New Delhi, en vertrok naar Singapore om daar een investeringsfonds op te zetten.

Decaan Ena Voûte over de benoeming van Van der Vorst: &;Innovatie en branding zijn enorm met elkaar verbonden. En design is vaak de verbindende factor. Wij zijn heel blij op dit gebied de rijke ervaring van Roland aan ons te kunnen verbinden.&; Ook Van der Vorst is enthousiast: &;Na twintig jaar keer ik terug op de universiteit. Ik verheug me enorm op het contact met studenten en docenten en hoop mijn internationale ervaring te kunnen overdragen.&;

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie