Studenten en jonge ontwerpers worden tijdens de BNO Packaging Talent Awards uitgedaagd om voor Philips of Koopeenkoe.nl een verpakkingsconcept te ontwikkelen.
Philips levert een briefing in de categorie non-food. Het bedrijf vraagt een verpakking voor een stroomgenerator en/of een opbergdoos voor een stroomstrijkijzer met een extra functie. Er wordt gezocht naar een ‘second life’ oplossing voor de verpakking. Dit houdt in dat de verpakking na de functie als bescherming en informatiedrager niet weggegooid hoeft te worden, maar een nieuw leven krijgt.
De afzender van de briefing van een food-case koopeenkoe.nl is een crowdbutching initiatief (het samen kopen, delen, slachten en eten van een koe). In de case wordt gevraagd de visie van het bedrijf en de productinformatie op een heldere manier via de verpakking te communiceren.
Het ingezonden werk wordt beoordeeld door een jury van creatieve en marketeers. De winnende ontwerpen worden beloond met een onderscheiding en een geldbedrag, waarvan de hoofdprijs € 1.500 bedraagt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!