Klimaatactivistengroep Extinction Rebellion, outdoormerk Patagonia en communicatiebureau The Humblebrag roept de Nederlandse creatieve industrie op collectief tot actie te komen rond de klimaatcrisis.
Ze houden daarom op 18 september de eerste Creatives for Climate summit in Amsterdam. Daar moeten belangrijke stakeholders binnen de Nederlandse reclame- en marketingindustrie worden samengebracht om een collectief actieplan te maken.
Tijdens Creatives for Climate zijn er onder meer presentaties van Extinction Rebellion, Patagonia en ex-reclameman en tegenwoordig merkactivist Mark Aink.
De organisatie denkt dat de creatieve industrie ‘de kracht, invloed en vaardigheden’ heeft om te inspireren en nieuwe oplossingen te bedenken rond de klimaatcrisis. Eerder dit jaar deed Extinction Rebellion al een dergelijke oproep in Groot-Brittannië. Guardian.
Alex Weller, EMEA Marketing Director bij Patagonia: ‘Marketeers, creatieven, strategen en ontwerpers hebben een unieke positie. We hebben de ideeën en de hulpmiddelen om mensen te mobiliseren en de planeet te beschermen. Als industrie moeten we daarom nú actie ondernemen.’
Lucy von Sturmer, oprichter van The Humblebrag: ‘De omvang van deze crisis is zo groot dat radicale verandering van het systeem en samenwerking tussen bedrijfsleiders in alle sectoren nodig is. Ik ben The Humblebrag begonnen met de missie industrieleiders te inspireren en te ondersteunen om een standpunt in te nemen over sociale, culturele en milieukwesties. Hoewel ik geloof in de kracht van het bedrijfsleven om dat te doen, zie ik ook grenzen daaraan. Vandaar de noodzaak om deze top te organiseren.’
Creatives for Climate is op 18 september, 18.15 - 21.00, op het hoofdkantoor van Patagonia in Amsterdam. Registreren kan via hello@thehumblebrag.co
En er is een Facebook eventpagina.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!