Overslaan en naar de inhoud gaan

Robert Cialdini, de man van de gedragsbeïnvloeding, deelt inzichten in bijzonder webinar

Hoogleraar beantwoordt vragen over zijn psychologische inzichten tijdens speciaal, gratis webinar komende woensdag.
Hoogleraar psychologie en marketing dr. Robert Cialdini
Oud-hoogleraar psychologie en marketing dr. Robert Cialdini
Hoogleraar psychologie en marketing dr. Robert Cialdini
Oud-hoogleraar psychologie en marketing dr. Robert Cialdini

Hij is een van de mensen die de moderne marketing en communicatie het meest hebben beïnvloed. Hoogleraar psychologie en marketing dr. Robert Cialdini verwierf wereldfaam met zijn 6 principes van overtuigen; technieken die mensen aanzetten tot bepaald gedrag. Hij beschreef deze in zijn bestseller ‘Invloed’, waarvan er 3 miljoen exemplaren over de toonbank gingen.

related partner content for mobile comes here

In de loop der jaren zijn de psychologische beïnvloedingstechnieken tot het arsenaal gaan behoren van de leidende campagnemakers van merken en overheid. De meeste professionals kennen ze ook wel, al is het onbewust.

Sociale bewijskracht

De zogeheten wederkerigheid bijvoorbeeld; iemand die iets krijgt – waardevolle informatie, een klein cadeautje – is geneigd daar iets voor terug te geven of doen. Of de sociale bewijskracht, met als bekendste voorbeeld het bordje in hotelkamers over het hergebruik van handdoeken. Als daarop staat dat mensen die eerder in dezelfde kamer verbleven hun handdoek opnieuw gebruiken, levert dat aanzienlijk meer resultaat op dan wanneer er een beroep wordt gedaan op milieuvoordelen.

Cialdini heeft zijn principes in de loop der jaren uitgebreid en aangescherpt, onder meer met een 7e beïnvloedingsprincipe ‘eenheid’, de behoefte van mensen om ergens bij te horen, de behoefte aan identificatie. Ook introduceerde hij de term Pre-suasion, het cruciale belang van timing, priming en aandacht om te zorgen dat een plan of interventie blijvend van invloed is.

Bijzonder webinar

Dr. Robert Cialdini geeft aanstaande woensdag 28 augustus om 20.00 uur een exclusief webinar bij DenkProducties. Via Adformatie kun jij je inschrijven om dit gratis te volgen. Tijdens het webinar geeft Cialdini antwoord op vragen van kijkers en deelt hij een aantal van zijn beste inzichten. Live vanuit Arizona, USA. Hij geeft dit webinar in de aanloop naar zijn seminar De psychologie van het overtuigen op 26 september 2019. Klik hier om mee te doen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in