Online klantenservice: wie is het snelst?

Consumenten gebruiken steeds vaker sociale media om in contact te komen met de klantenservice. Van de top 100 adverteerders in Nederland is op dit moment 69% actief op Twitter en 59% reageert op vragen of opmerkingen die via Twitter in Nederland worden gesteld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vodafone beantwoordt vragen en opmerkingen die via Twitter worden geplaatst met een gemiddelde van tweeëndertig minuten het snelst. Dit is inclusief vragen en opmerkingen die ’s avonds of in het weekend worden gesteld. ING (gemiddeld 68 minuten) en Independer (gemiddeld 81 minuten) staan op nummer twee en drie gevolgd door de NS en Rabobank.

In de top vijf van snelste unieke reacties staat UPC met twintig seconden reactietijd bovenaan. De rest van de top vijf bestaat uit Ziggo, Bol.com, T-Mobile en KPN.

Vodafone is niet alleen het bedrijf met gemiddeld de snelste responstijd; het bedrijf heeft ook de meeste vragen beantwoord via Twitter.

In het onderzoek is gekeken naar die de afgelopen maand zijn beantwoord via Twitter. Alleen organisaties die minimaal tien keer hebben gereageerd zijn meegenomen in het lijstje met responstijden. De methode van het onderzoek wordt verder uitgelegd op de website van social media monitoring en webcare tool .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie