Vrouwvriendelijke sekswinkel Mail & Female komt met 'Verwen je poes'-pakket op Dierendag

Het doel van de actie: het laagdrempeliger maken van seksshopbezoek.

Ter ere van Dierendag lanceert creatief bureau Calamity Jane een opvallende actie voor de vrouwvriendelijke sekswinkel Mail & Female. Waar het in Mail & Female normaal draait om het genot van de vrouw is het vandaag de beurt aan onze trouwe spinnende viervoeters: op 4 oktober worden alle poezen van Nederland namelijk extra verwend met een speciaal samengesteld 'Verwen je Poespakket'.

In tegenstelling tot wat de naam misschien doet vermoeden, bevat dit pakket geen speeltjes voor de vulva, maar voor die andere poes in huis! Op Dierendag ontvangen katteneigenaren - in de Mail & Female-winkel - een gratis verwenpakket met kattenspeeltjes en brokjes. Het doel van de actie: het laagdrempeliger maken van seksshopbezoek.

Calamity Jane koos bewust voor een pr-actie met een knipoog, maar Hanni Jagtman, oprichter en eigenaar van Mail & Female, wil benadrukken dat het niet zomaar een ludieke actie is. 'We merken dat er nog steeds veel vrouwen zijn die het moeilijk vinden om een sekswinkel binnen te stappen. Vrouwelijke seksualiteit is in onze maatschappij nog veel te vaak een taboe. Er is nog te veel schaamte. Terwijl het kopen van sextoys net zo normaal zou moeten zijn als het kopen van kattenbrokjes. Dat is de boodschap die we Nederland mee willen geven.'

'Het bespreekbaar maken van vrouwelijke seksualiteit vinden wij een belangrijk thema,' zegt Kiona de Vries van Calamity Jane. 'Uit onderzoek blijkt dat de orgasmekloof - het feit dat mannen tijdens de seks veel vaker klaar komen dan vrouwen - dit jaar weer groter is geworden.' Uit datzelfde onderzoek blijkt dat sextoys daarin een groot verschil kunnen maken.'

Bier en sekstoys

Kolfje naar de hand van 'vrouwenreclamebureau' Calamity Jane. De Vries: 'Ook in onze industrie is het vrouwelijk perspectief nog steeds ondervertegenwoordigd. In 2022 bleek uit een groot onderzoek van Kantar dat vrouwen van alle doelgroepen het minst tevreden zijn met hoe ze worden afgebeeld en aangesproken in advertising.' Sinds die tijd is er volgens De Vries te weinig veranderd. 'Wij delen dus een missie met Mail & Female: ruimte maken voor het vrouwelijke perspectief. Wij vinden het belangrijk om merken te supporten die dat uitdragen. Ook merken die zich normaliter geen grote campagnes kunnen veroorloven.'

Calamity Jane koos daarom voor een barter met de sekswinkel. Waar Calamity Jane zich eerder liet uitbetalen in bier wordt het bureau nu uitbetaald in sextoys. De Vries: 'Onze klanten krijgen deze kerst een superspannend relatiegeschenk'. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie