De productie van De Ludwigs begint in januari 2016 in Amsterdam en gedurende 2016 wordt deze wereldwijd uitgerold op de verschillende internationale zenders van Nickelodeon. In De Ludwigs volgt de kijker de komische avonturen van vijf pleegkinderen die op zoek gaan naar hun op mysterieuze wijze verdwenen pleegouders, de heer en mevrouw Ludwig. Terwijl hun zoektocht gaande is, moeten de kinderen tegenover de buitenwereld doen alsof er niets aan de hand is en tegelijkertijd de hebberige erfgenamen van hun pleegouders buiten de deur houden. De serie heeft Amsterdam als unieke setting die ook in de internationale versie te zien zal zijn.
Jules Borkent, SVP, Global Acquisitions and International Programming, Nickelodeon, VIMN: 'We zijn erg enthousiast over deze simultane productiestrategie. Naast de lokale, Nederlandstalige versie wordt er ook een wereldwijde, Engelstalige versie geproduceerd door hetzelfde team, met dezelfde scripts en in dezelfde sets. We passen de strategie van premium content steeds vaker toe, bijvoorbeeld bij series als Verhekst!/Every Witch Way en Talia in the Kitchen, we kunnen op deze manier ons publiek een divers aanbod aan globale en lokale content aanbieden.'
Maurice Hols (SVP en General Manager Nickelodeon, VIMN BLX): 'De serie is niet alleen op ons lineaire kanaal te zien zijn. Wij zullen een hele online Ludwigs-omgeving creëren. De Ludwigs is vanaf het voorjaar 2016 bij Nickelodeon in Nederland en België te zien en in de tweede helft van 2016 internationaal.'
Hols zegt dat Nickelodeon zich in de Benelux met het portfolio richt op het aanbieden van een multi-platform met non-lineaire content in plaats van een lineair aanbod. 'De Ludwigs is hier een mooi voorbeeld van.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!