De tagline ‘I’m lovin' it’ blijft en wordt zelfs nieuw leven ingeblazen, met een platform waarop meer wordt gefocust op ‘loving’. De boodschap wordt positiever, met ‘meer opbeurende content en conversaties in de sfeer van "loving".’
In de nieuwe campagne zijn zogenaamde ‘arch enemies’ te zien: karakters die al heel lang elkaars vijanden zijn (zoals de smurfen en Gargamel, Batman en de Joker, footballfans van rivaliserende clubs), maar die vriendjes worden. In de commercial kiezen ze voor liefde zodat de commercial eindigt met 'I’m lovin'it'.
McDonald's: ‘Deze nieuwe focus zal alles wat wij doen inspireren, van advertising en marketing tot en met hoe we interacteren met klanten in restaurants en op sociale media.’
Daarnaast zullen in de commercials klassieke producten als de Big Mac fungeren.
De cmo voor de Amerikaanse markt, Deborah Wahl, geeft tevens aan dat het motto van ‘billions served’ zal veranderen in ‘billions heard’. Dat zal te zien zijn op diverse socialemediaplatformen waar McDonald's naar eigen zeggen actief naar de klanten zal luisteren en alle communicatielijnen open zal houden, zoals eerder al bleek in de ‘Our food. Your questions’-campagne.
Een onderdeel van de focus op klanten is een platform waarop mensen hun eigen smaak kunnen creëren. Het is de bedoeling dat dit het komende jaar op zo'n 2.000 locaties in de VS wordt uitgerold.
In 2015 zal ook de bedrijfskleding van de medewerkers worden aangepast, net als de verpakking van de producten en de borden in het restaurant.
Het gaat de laatste tijd wat minder met de fastfoodketen in de Verenigde Staten. Dit heeft te maken met de groeiende concurrentie van andere ketens en het blijkt dat millennials minder happig zijn op McDonald's.