KPN maakt de tentoonstelling ‘Late Rembrandt’ voor iedereen toegankelijk. Er staan vier rondleidingen online met Jort Kelder, André Kuipers, Sophie Hilbrand en Mart Visser. In de rondleidingen gaan zij in gesprek met een Rembrandt-expert en geven ze persoonlijk commentaar bij drie stukken uit de collectie.
Mark Versteegen, directeur Sponsoring KPN: 'De tentoonstelling biedt een geweldig overzicht van de late werken van Rembrandt van Rijn in ons nationale museum. Het sponsorschap van KPN past daarbij, want als Nederlands bedrijf dragen wij graag ons steentje bij om ons culturele erfgoed verder te brengen. Als hoofdsponsor van het Rijksmuseum én van ‘Late Rembrandt’ zet KPN zich in om kunst digitaal toegankelijk te maken voor heel Nederland. Het is de eerste en misschien wel de laatste keer dat zo veel werken uit internationale musea en privécollecties van Rembrandt in ons land bijeen zijn. Daarom maken wij het voor iedereen mogelijk deze expositie gratis online te ontdekken. Voor wie niet in de gelegenheid is de tentoonstelling te bezoeken en voor iedereen die gewoon waar, wanneer en hoe het uitkomt, "Late Rembrandt" wil bekijken.'
Credits
KPN: Aline van Keulen, Marjolein Drenth, Teun Verheij, Tim Nome, Celine Kortekaas
Rijksmuseum: Wim Pijbes, Marjolijn Meynen
Buro: N=5
Productiemaatschappij: B&I
Producer: Yvonne Knook
DOP: Lex Brand
Geluid: Jaap Sijben en The Ambassadors
Editor: Taco Arts
Postproduction: STORM Postproduction
Muziek: Goodsounds
Website: Born05
DOOH, digitale animaties en interactieve abri’s: CS Digital Media
Creatie online bannering: The Online Company
Media: Mindshare, The Online Company