KPN hanteert nog altijd te hoge rentetarieven voor telefoons die bij een abonnement worden verkocht. Bovendien houdt KPN zich ook nog niet aan de wet, door de rentes niet duidelijk te vermelden. Dat meldde de Consumentenbond donderdag.
Uit recent onderzoek van claimorganisatie ConsumentenClaim bleek dat KPN veel meer dan de wettelijk maximaal toegestane 14 procent rente aan zijn klanten berekende, tot soms wel 100 procent. KPN beweerde direct daarna alle aanbiedingen aan te passen.
Volgens de Consumentenbond moet ook nu nog te veel worden betaald voor bijvoorbeeld een Samsung Galaxy A3 met een Zorgeloos Standaard abonnement. Dat toestel kost los 264 euro, maar bij een tweejarig abonnement lopen de toestelkosten op tot 396 euro, een rente van 58 procent.
De Consumentenbond en ConsumentenClaim eisen dat KPN zich aan de wet gaat houden en dreigen naar de rechter te stappen.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!