De vijf strepen aan de zijkant van de schoen zijn met een schuifsysteem van kleur en hoogte te veranderen.
Hierdoor ontstaan unieke combinaties. Door een persoonlijke boodschap te koppelen aan elke combinatie ontstaat een nieuwe taal met verschillende codes.
De nieuwe 'schoenentaal' kwam tot ontwikkeling toen de Amerikaanse makers de schoen in een onderzoek lieten zien aan Europese jongeren.
Bij het zien van de schoen kwamen de jongeren op het idee om met het schuifsysteem van de schoen een eigen persoonlijke boodschap te maken. Omdat er heel veel codes mogelijk zijn kan iedereen zijn schoen laten zeggen wat hij wil.
Er ontstonden vijf universele codes voor de schoen die zijn vastgelegd: I'm single, Peace, Want 2 Play?, Respect en I'm in love. Deze codes vormen de basis van een taal die jongeren kunnen gaan uitbreiden.
De opvallende ontwikkeling van de 'schoenentaal' is volgens K-Swiss verklaarbaar vanuit een groeiende trend onder jongeren. Een generatie die door trendwatchers wordt aangeduid als Generation C (Content).
De generatie heeft volgens de trendwatchers een sterke behoefte aan expressie en communicatie.
Zo gebruiken ze vaak kleding, internetsites en weblogs om hun persoonlijkheid te uiten en zijn ze onderling sterk verbonden door communicatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!