Telegraaf Media Groep (TMG) en Talpa maakten deze zomer bekend een intensieve samenwerking aan te gaan. Onderdeel daarvan is de vorming van een nieuw radiobedrijf, waarbij de Talpa-zenders Radio 538 en Radio 10 samengaan met Sky Radio Group en Radio Veronica.
Jeroen de Bakker (1968) heeft een lange staat van dienst op het gebied van merkstrategie, media-innovatie, (online) marketing en technologie. In 1997 stond hij mede aan de wieg hij Qi, het meest succesvolle digitale merkenbureau in Nederland rond het millennium. Na zeven jaar werd het bureau verkocht en werd De Bakker managing director en directeur strategie & innovatie bij TBWA\. In 2010 was hij betrokken bij de oprichting van Lab1111. Een creatief bedrijf dat digitale communicatie- en mediaproducten ontwikkelt. Als zelfstandig ondernemer stak hij zijn energie vervolgens in Boodschapp, een vergelijkingsapp voor voedingsprodukten die na een veelbelovende start ruim een jaar geleden failliet werd verklaard.
Over zijn nieuwe carrièrestap, schrijft hij #more-1933">op zijn blog: 'De nieuwe onderneming is een always on mediabedrijf waar creativiteit en content voorop staan en waar de uitdaging ligt om van sterke radiozenders medium-onafhankelijke muziek- en entertainment merken te maken. Ik kijk er naar uit om met mijn ervaring en kennis van het transformeren van merken en organisaties een grote bijdrage te leveren aan het nieuwe radio-bedrijf. De organisatie beschikt over een groot content- en ontwikkelteam en er ligt een ambitieuze roadmap met innovaties. Ik kijk er naar uit om dit allemaal in goede banen te leiden.'
Vorige week gaf Erik de Zwart te kennen afscheid te nemen als station director bij Radio Veronica en verder te gaan met het ontwikkelen van digitale formats bij de Telegraaf Media Groep (TMG). De Zwart zou tot dit besluit zijn gekomen omdat de fusie tussen Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica is afgerond.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!