Het jubileum begint met een speciale editie van de ADCN Lampen met het thema “Blood, Sweat & Cheers”.
ADCN is in 1966 opgericht om artdirectors in het reclamevak te inspireren tot meer creativiteit. De club is inmiddels gegroeid tot een multidisciplinair collectief van meer dan 500 creatieve denkers en makers in advertising en design, van copywriters en creatieve planners tot interactie ontwerpers en filmregisseurs.
ADCN organiseert een aantal bijzondere activiteiten in 2016. Zo wordt gewerkt aan een ‘creative challenge’ met een publiek thema; een ‘creative icons’ festival met Nederlandse topcreatieven uit de brede creatieve industrie (van mode en film tot architectuur en muziek) en een diner voor alle ADCN-leden. In 2016 lanceert ADCN ook twee nieuwe trainingsprogramma’s gericht op de professionele ontwikkeling van marketeers tot ‘creative leaders’ en van creatieven tot ‘future creatives’. Rondom de Uitreiking van de Lampen (in Paradiso op 12 april) is een bijzonder festival met de leden van de Grand Prix Jury.
Inzendingen Lampen
Er kan nu worden ingezonden voor de Lampen. De deadline voor inzendingen is 11 januari 2016. Op 14 maart worden de nominaties bekendgemaakt. Na de uitreiking worden weer jury feedbacksessies gehouden. Ook werkt ADCN aan een nieuw digitaal archief, samen met MediaMonks.
Nieuwe categorieën
ADCN reikt drie typen Lampen uit: Advertising, Design en Craft (in verschillende categorieën). In 2016 wil de club extra aandacht geven aan het betrekken van de Nederlandse media, digitale, design en craft communities bij de Lampen, om zo alle creatieve disciplines te verenigen. ADCN geeft daarom een groter podium aan ‘craft’, de klassieke en hedendaagse ambachten in het vak. Het aantal craft categorieën is verdubbeld, met onder andere film editing, animatie, UX, muziek, visual effects en typgrafie. Ook komen er drie extra jury’s, voor digital design en voor still en motion craft.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!