Influencers geven in Op1 hun visie op corona, Twitter gaat los (ook inhoudelijk)


Nu het coronavirus zich weer meer verspreidt, vooral onder jongeren, richten de ogen van het RIVM en virusdeskundigen zich op manieren om hun gedrag te veranderen.
Infectieziekten-experts pleitten eerder deze week tegenover NOS Nieuws dat de communicatie over het belang van coronaregels veel beter moet. Het is volgens hen vooral zaak om jongvolwassenen te bereiken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDat medici niet automatisch communicatie-experts zijn werd duidelijk. Hoogleraar Alex Friedrich sprak zich uit voor ‘ludieke manieren’: ‘Huur 100 studenten in die je door de stad laat lopen met een korset aan van anderhalve meter.’
Heiman Wertheim, hoogleraar medische microbiologie in het Radboudumc, suggereerde dat influencers een rol kunnen spelen ‘om jongeren op te roepen niet naar feestjes te gaan als ze klachten hebben en zich te laten testen’.
Ook het RIVM ziet heil in een campagne gericht op jongeren . Het deed dat al eerder via online influencers, maar dat werd niet echt een succes, toch zou het opnieuw hun inzet overwegen.
Op1
Op1 verzamelde gisteravond enkele van die influencers met als centrale vraag: willen zij hun invloed wel inzetten?
Jamie Li, Tisjeboy Jay, Dave Roelvink en Yara Michels hadden het meer over wat ze zelf van de coronamaatregelen vinden. Het werd vrij onthutsende televisie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid