Overslaan en naar de inhoud gaan

Influencers geven in Op1 hun visie op corona, Twitter gaat los (ook inhoudelijk)

Niet alleen snedige en snerende tweets, maar ook interessante beschouwingen.
Influencers bij Op1
Influencers bij Op1
Influencers bij Op1
Influencers bij Op1

Nu het coronavirus zich weer meer verspreidt, vooral onder jongeren, richten de ogen van het RIVM en virusdeskundigen zich op manieren om hun gedrag te veranderen.

related partner content for mobile comes here

Infectieziekten-experts pleitten eerder deze week tegenover NOS Nieuws dat de communicatie over het belang van coronaregels veel beter moet. Het is volgens hen vooral zaak om jongvolwassenen te bereiken.

Dat medici niet automatisch communicatie-experts zijn werd duidelijk. Hoogleraar Alex Friedrich sprak zich uit voor ‘ludieke manieren’: ‘Huur 100 studenten in die je door de stad laat lopen met een korset aan van anderhalve meter.’

Heiman Wertheim, hoogleraar medische microbiologie in het Radboudumc, suggereerde dat influencers een rol kunnen spelen ‘om jongeren op te roepen niet naar feestjes te gaan als ze klachten hebben en zich te laten testen’.

Ook het RIVM ziet heil in een campagne gericht op jongeren . Het deed dat al eerder via online influencers, maar dat werd niet echt een succes, toch zou het opnieuw hun inzet overwegen.

Op1

Op1 verzamelde gisteravond enkele van die influencers met als centrale vraag: willen zij hun invloed wel inzetten?

Jamie Li, Tisjeboy Jay, Dave Roelvink en Yara Michels hadden het meer over wat ze zelf van de coronamaatregelen vinden. Het werd vrij onthutsende televisie.

 

Veel twitteraars wisten niet wat ze zagen. Dit leidde niet alleen tot snedige en snerende tweets, maar af en toe tot ook tot interessante beschouwingen over de rol van influencers en communicatie.

 

'Tv-wetenschapper' Diederik Jekel is dus voor influencers, maar niet op de manier waar ze hier worden ingezet.

 

Daphne Cornelisse laat zich 'be-influencen' om dure panty's en dagcrèmes te kopen, maar niet op het gebied van corona.

 

Marjolein Hordijk tikt iedereen die schampert over de influencers bij Op1 even op de vingers: 'Ze mogen met de onzin die ze uitkramen geen podium krijgen. Maar dat is het juist. Dat podium hebben ze al en daar hebben ze geen reguliere media voor nodig. Leer je les. Dit is waar je kinderen naar kijken.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in