Overslaan en naar de inhoud gaan

Snapchat groeit minder hard dan verwacht

De toename van het aantal gebruikers is minder sterk dan moederbedrijf Snap had voorzien.
Snapchat
Snapchat

Het gebruik van Snapchat is afgelopen kwartaal opnieuw toegenomen, mede doordat veel mensen thuis zaten tijdens de coronacrisis. Maar de toename van het aantal gebruikers was wel minder sterk dan moederbedrijf Snap zelf had voorzien. Dat laatste is een tegenvaller volgens kenners. In de nabeurshandel aan de beurs in New York ging het aandeel Snap stevig omlaag.

related partner content for mobile comes here

Snap maakte bekend dat er gemiddeld 238 miljoen mensen gebruik maakten van de app. Dat zijn er 9 miljoen meer dan in de voorgaande drie maanden. Snap had eerder evenwel de verwachting uitgesproken dat er 239 miljoen dagelijks actieve gebruikers zouden zijn.

De opbrengsten stegen afgelopen kwartaal wel sterk, met 17 procent op jaarbasis tot ruim 454 miljoen dollar. Snap profiteerde er onder meer van dat veel bedrijven Snapchat tijdens de coronalockdown gebruikten om eigen producten aan te prijzen. Maar er ging ook een groter verlies in de boeken, onder meer doordat het bedrijf nog steeds veel geld kwijt is aan investeringen. Het kwartaaltekort liep tot bijna 326 miljoen dollar, van dik 255 miljoen dollar in het tweede kwartaal vorig jaar.

Lees ook: Ook Unilevers Ola gebruikt AR in zomercampagne
Lees ook: Voor het einde van het jaar ook bedrijfsprofielen op Snapchat

(ANP/Adformatie)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in