Overslaan en naar de inhoud gaan

Google komt met interactief winkelplatform: shoppen met behulp van influencers

Eén plek om te producten te ontdekken, te onderzoeken en te kopen, aldus Google.
Shoploop
Shoploop

Google heeft onlangs het interactieve videowinkelplatform Shoploop gelanceerd, ontworpen om 'de online winkelervaring te stroomlijnen'. Als TikTok zou zijn gemaakt om producten te verkopen, dan is dat wat Shoploop kortgezegd is: e-commerce met behulp van influencers.

related partner content for mobile comes here

Volgens de makers is Shoploop geïnspireerd op het feit dat consumenten tegenwoordig sociale media en verkoopsites gebruiken bij het doen van aankopen. Gebruikers wisselen tussen Instagram en gaan vervolgens naar YouTube om een ​​tutorial of demo te bekijken en pas daarna wordt er daadwerkelijk iets aangeschaft. Shoploop voegt al die stappen samen. Google zelf noemt het 'een leuke nieuwe manier om online te winkelen': één plek om te ontdekken, te onderzoeken en te kopen. 

Het gaat om korte productvideo's van influencers die shoppers kunnen volgen. Vervolgens kunnen shoppers ervoor kunnen kiezen om het product te bewaren of rechtstreeks naar een e-commercesite gaan om een aankoop te doen. Momenteel richt Shoploop zich vooral op categorieën zoals make-up, huidverzorging, haar en nagels, maar het aantal producten zal ongetwijfeld worden uitgebreid.

Het platform is al te downloaden als smartphone-app en werkt nog aan een desktopversie. De dienst is nog niet beschikbaar in Nederland, maar de verwachting is dat dat snel verandert.

Het idee is overigens niet nieuw. Eerder omarmden een aantal start-ups en grote bedrijven de combinatie van video en commerce. Amazon heeft iets soortgelijks op zijn site in de vorm van Amazon Live en in mei kondigde Facebook een winkelplatform aan dat wordt aangedreven door kunstmatige intelligentie. Het gaat om een 'universeel productherkenningsmodel' dat met behulp van AI allerlei goederen identificeert: van meubels tot mode en snelle auto's. 

Lees ook: Futuristisch shoppen met de nieuwe AI-tool van Facebook

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in