Overslaan en naar de inhoud gaan

Fama Volat wint voor tweede keer op rij de Nudge van het Jaar

Parkhuisje 3 van Fama Volat is uitgeroepen tot Nudge van het Jaar. De prijs wordt uitgereikt door de Behaviour Club.
Parkhuisje
Parkhuisje

Fama Volat is door Behaviour Club bekroond met de beste nudge-campagne in 2022 van Nederland en België. Aan de hand van Parkhuisje #3 wist het bureau op een creatieve wijze te nudgen naar schonere parken zonder afval. De prijs, uitgereikt op basis van wetenschappelijk inzicht, creativiteit en resultaat, gaat voor het tweede jaar op rij naar Fama Volat.

related partner content for mobile comes here

De jury bestond uit: Michel Buhrs ((Behaviour Club), Sander Palm (Behaviour Insight), Liliane Ruyters (Kwaliteit en Innovatie Servicecentrum Drechtsteden) en Paulien Schieven (Ipsos). Het publiek bepaalde 

Parkhuisje #3 speelt in op vervuilde parken en is een huisje met dubbelfunctie. Enerzijds een officieel adres als afhaalpunt voor bezorgmaaltijden, anderzijds een afvalpunt voor al het vuil in het park. Makkelijk bestellen en bezorgen, in ruil voor schone omgeving. Vanuit de wet van wederkerigheid werd het gedrag van de parkbezoeker positief genudged. Parkhuisje #3 stond eerder op Dutch Design Week 2022, het grootste designevenement van Noord-Europa voor vernieuwende ontwerpen en concepten. 

De Fama Volat hub in Den Bosch is gespecialiseerd in het ontwikkelen van creatieve interventies en campagnes voor maatschappelijke uitdagingen, op basis van gedragswetenschap. Vorig jaar won het bureau de Nudge van het Jaar met een vogelhuisje dat het aantal afvalbijplaatsingen terugdrong.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in