De Vegetarische Slager, een merk van Unilever, lanceert het volgende plantaardige product in zijn reeks vleesvervangers: de ‘Cordon Blij’. Deze regels wijdt het merk aan de lancering op zijn website: ‘Met blijdschap presenteren we: de vegan Cordon Blij! Met een knapperige buitenkant en een romige kern van vegan ham- én kaassmaak is dit een ware familiefavoriet. Het is die klassieker in een nieuwe jas, die vroeger al je lievelings was.’
Niet voor niets is de laatste regel op rijm, want DVS wist rapper Donnie zo ver te krijgen om een heuse schlager aan de introductie te wijden, de titel: ‘De Vegetarische Schlager’. Het is Donnie op zijn vrolijkst, in een stijlmix van Duitse schlager en Amsterdam-Noord-rap. Dit is de song:
NRC weet zich nog te herinneren dat satirisch platform De Speld in 2019 al een hele compilatie met ‘vegetarische schlagers’ had bedacht. In een video horen we daarin onder meer voorbijkomen ‘Heb je tempeh voor mij’ (op Frans Bauer), ‘Ik werk een hele aubergine naar binnen’ (Corry Konings) en ‘Er staat een prei in de gang’ (André van Duin). Het idee van De Speld krijgt vijf jaar later een vervolg met het nummer van Donnie.
Gappie
Het is niet de eerste keer dat Donnie samenwerkt met een adverteerder. Eerder was hij onder meer te zien in een arbeidsmarktcampagne voor New York Pizza en voor een speciaal biertje (Gappie, zie onder) dat alleen bij Albert Heijn (de Appie) verkrijgbaar was.
Credits:
Klant: De Vegetarische Slager
Songtekst & audio: Donnie
Creatie: Calamity Jane
Productie: A Framez Productions video
PR: Glasnost
Digital: Mindshare
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!