De data security check omvat een uitgebreide survey met vragen over de manier waarop organisaties hun marketingdatabase beveiligen. De eerste DDMA-leden worden nog deze maand uitgenodigd in een pilot deel te nemen aan de survey; in het najaar zijn de andere leden aan de beurt. De 275 leden van DDMA, adverteerders, marketingbedrijven en leveranciers, zijn actief in diverse sectoren, van de charitatieve sector tot het bank- en verzekeringswezen.
DDMA vindt het belangrijk dat naast aandacht voor borging van privacy ook de databeveiliging bij haar leden naar een hoger plan wordt getild. DDMA directeur Diana Janssen: “Het Privacy Waarborg van DDMA is inmiddels een begrip. Het is ons keurmerk voor het correct gebruik van data bij het toesturen van reclame. De focus ligt sterk op privacyregels. Nu breiden we de audit uit met een security check. We willen dat een organisatie die het Privacy Waarborg voert zich bewust is van beveiligingsrisico’s, een beveiligingsbeleid heeft en zijn organisatie daar op inricht.”
MMIT gaat ook een beoordelingsschaal opstellen waarmee de resultaten omgezet kunnen worden in certificering. Deelnemende DDMA-leden kunnen een gouden, zilveren en bronzen beoordeling krijgen. In de rapportage aan bedrijven en organisaties worden gelijk aanbevelingen gedaan hoe deelnemers de datasecurity kunnen verbeteren en hoe een hogere certificering kan worden bereikt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!