Premium

'Dag werkgever, hallo partner'

Anne-Marie Ketelaar is de nieuwe managing director van Communication Analytics.

Ketelaar (45) komt over van Motivaction waar ze business developer/specialist branding en communicatie was. Wat motiveerde haar bij haar overstap naar Communication Analytics (CA)?

&;Achter mijn overstap zit een leuk verhaal. Mijn passie is natuurlijk communicatie en ik baalde er altijd van dat ik zo weinig over ROI kan zeggen. Wat hebben de campagnes nu daadwerkelijk opgeleverd in termen van web/winkel traffic, sales en merkontwikkeling? Moet ik nu meer tv inzetten en wat doet dat dan met mijn onlinecampagnes? Wat kost het nu om één iemand via RTL 4 naar mijn website of winkel te krijgen? Drie jaar geleden kwam ik in contact met Martin Leeflang, oprichter van Validators het onderzoeksbureau voor het verbeteren van creatie, en die had een idee. Hij wilde op basis van modelleren de daadwerkelijke effecten van communicatie in kaart brengen en vroeg zich af:

Wat heeft het voeren van campagnes nu additioneel aan extra web/winkeltraffic, sales opgeleverd en welk mediumtype zowel online als offline draagt daar nu het meeste aan mee? En vervokgens: Hoe staat het dan met de kosten, wat is dan kosten efficiënt ingezet?

&;Vanuit mijn functie bij Motivaction ben ik samen met Martin en Thomas Rijpstra (CTO) verder gaan ontwikkelen wat heeft geleid tot een uniek product. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een apart bedrijf waarin Motivaction participeert. Daarnaast is Communication Analytics, samen met Validators, uitgeroepen tot het marktonderzoekbureau van het jaar! Wie wil daar nu niet bij werken?&;

Met welk gevoel verliet je Motivaction? &;Dag werkgever, hallo partner. Motivaction is één van de ‘founding fathers’ van CA. Er was al een nauwe samenwerking en die is nu nog verder versterkt.&;

Waar ben je het meest trots op tot nu toe? &;In mijn ruim 20-jarige carrière (TNS, Millward Brown en Motivaction) heb ik het genoegen gehad met veel talentvolle jonge mensen te werken waarbij ik heb mogen helpen hun talenten nog verder te ontwikkelen. Wanneer zij succesvol zijn op het pad dat zij hebben gekozen, dan voel ik mij trots.&;

Wat is je doel in deze functie? &;Hét bureau zijn in de Benelux en ver daarbuiten voor het verhogen van de ROI van al je communicatie-inspanningen. We willen niet alleen inzicht geven maar ook input leveren voor RTB/Programmatic buying van zowel online als offline media.&;

Wat zie je als grootste uitdaging in deze job? &;Het blijven verrassen van adverteerders hoe ze nóg effectiever kunnen communiceren en hun budget zo kunnen inrichten dat er geld overblijft voor innovaties en experimenten met andere vormen van media en content. We willen het werk van marketeers, mediabuyers nog meer inspiratievol maken.&;

Waar word je door geïnspireerd in je werk? &;Door de mensen om mij heen zowel de inspirerende klanten als onze jonge talentvolle collega’s. We zijn namelijk nog lang niet klaar in het ontrafelen wat nu in communicatie wel en niet werkt. Hoe online offline inzet samenwerken. We weten al veel maar we weten ook nog zoveel niet. De antwoorden liggen verborgen in informatie die wij samen met onze klanten gaan ontrafelen.&;

Wat hoop je dat je collega’s over een paar maanden over jou zullen zeggen? &;Ze is er één van hard werken en hard lachen. Over een paar maanden hoop ik dat we als team elkaar versterken. Met de verschillende kwaliteiten binnen het team kunnen veel van elkaar leren om zo persoonlijk en als bedrijf verder te groeien.&;

Je komt thuis na een lange vermoeiende dag op je werk. Wat doe je als eerst? &;Theezetten en napraten met mijn familie over hoe zij de dag allemaal beleefd hebben.&;

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie