Bereik NPO, RTL en SBS met programma's online 21,5 procent

Het zijn de eerste cijfers, gemeten in oktober 2015, van SKO op basis van een hybride meetmethode.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het online programma-aanbod van NPO, RTL en SBS bereikte 21,5 procent van de Nederlanders van 6 jaar of ouder werd in de maand oktober. Het bereik lag was onder vrouwen hoger dan onder mannen met respectievelijk 23,7 en 19,3 procent. Het bereik binnen de doelgroepen 13-19 jaar (24,4%), 20-34 jaar (30,9%) en 35-49 jaar (24,7%) lag significant hoger dan binnen de doelgroepen 6-12 jaar (8,7%) en 50+ (17,1%).

Gemiddeld keek de online kijker van 6 jaar of ouder in de maand oktober in totaal 86,3 minuten online naar tv-programma’s. Net als bij bereik is het aandeel in kijktijd onder vrouwen groter dan onder mannen.

Vrouwen die via internet één of meer tv-programma’s van de drie zendergroepen hebben gekeken, hadden gemiddeld een totale kijktijd van 97,1 minuten. Onder mannelijke kijkers was de totale kijktijd gemiddeld 72,8 minuten.

Online kijkers in de leeftijd van 13-19 jaar realiseerden een gemiddelde kijktijd in oktober van in totaal 109,4 minuten en scoorden daarmee de hoogste totale gemiddelde kijktijd, gevolgd door een gemiddelde van 100 minuten onder online kijkers in de leeftijd van 20-34 jaar.

.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie