Uit het overvolle programma van Adnight, lichten we twee activiteiten die betrekking hebben op het combineren van technologie met het menselijk lichaam.
Cyborg tranformatie bij Wunderman
De eerste vindt plaats bij Wunderman Amsterdam, waar ceo Antoinette Hoes (foto) een lang gekoesterde wens in vervulling laat gaan door in het openbaar een chip te laten implanteren. De NFC-chip zal haar slaappatroon registreren en stelt de 'cyborg to be' tevens In staat om automatisch met Bluetooth te verbinden.
Volgens Hoes gaat het om een serieuze verkenning van de mogelijkheden die de integratie van technologie en het menselijk lichaam te bieden heeft. 'Het menselijk lichaam is de volgende en meest directe brand interface. Om als bureau te kunnen begrijpen wat dit betekent, moeten we hiermee gaan experimenteren.'
Na haar transformatie tot cyborg zal Hoes anderen uit het communicatievak uitnodigen om ook een NFC-chip te laten implanteren. Met een WhatsApp groupchat zullen gegadigden hiervoor worden gescreend. Verder zal de Wunderman Amsterdam pop up bus #AugmentYourBodyWithOurBrand een aantal bureaulocaties aandoen om te eindigen bij Felix Meritis.
Over haar ervaringen als draagster van een chip zal Hoes de komende weken een blog bijhouden op deze site.
AR Tattoo bij Code d'Azur
Creative digital agency Code d'Azur opent vanavond eveneens de deuren. Bezoekers kunnen hier een echte tatoeage laten zetten door de tattoo artiesten van InkDistrict Amsterdam. Het gaat om een speciale tatoeage, namelijk een Augmented Reality Tattoo. Door deze te scannen met een app komt er een animatie tevoorschijn, die is gemaakt door Artbox (zie hieronder).
Ook te zien bij Code d'Azur is de vanuit Parijs overgevlogen typograaf, street artist en modeontwerper Ceizer. Hij zal experimenteren met typografie en virtual reality.