Het biermerk zegt als geen ander te begrijpen dat vrienden de warmste gevoelens voor elkaar koesteren. Maar het uitspreken van die gevoelens kan leiden tot nogal ongemakkelijke situaties.
De nieuwe campagne verwijst met een knipoog naar de succesvolle Dela-campagne ‘Waarom wachten?’, maar dan voorzien van een flinke dosis ironie.
In de film biedt Amstel een alternatief voor vrienden om hun positieve gevoelens voor elkaar kunnen uiten: ‘zeg het met een vaasje’. Daarmee is de commercial tegelijk een eerbetoon aan het iconische Amstel-bierglas, het vaasje.
De commercial is vanaf 26 oktober op televisie te zien, maar ging op vandaag al online in première.
Credits
Klant: Amstel
Bureau: Being There
Klant verantwoordelijke: Bram Westenbrink, Jetske Freeve, Kiki Reyne, Steven van Leeuwen
Creatie: Bies Vermeulen & Sebastiaan Kenter
Strategie: Edward Stolze
Account: Olivier Koning, Marieke Foppen
RTV Producer: Joze Rikken
Productie maatschappij: Czar
Regie: Bart Timmer
DOP: Gabor Deak
Producer: Willem Bos
Off Line Editor: Annelien van Wijnbergen
On Line & Grading Crabsalad/ Laurens Orij
On Line Editor Crabsalad/ Laurens Orij
Colourist Crabsalad/ Laurens Orij
Geluidsstudio: The Ambassadors
Geluids Technicus: Rens Pluijm
Muziek: Massive Music