Premium

Achmea begint mediapitch voor alle merken

De grootste zorg- en schadeverzekeraar van Nederland heroriënteert zich.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In het portfolio heeft Achmea merken als Zilveren Kruis, Centraal Beheer Achmea, Interpolis, FBTO, Avéro en Inshared.

De nieuwe mediamanager Ursula Hulsmeijers - in mei begonnen bij Achmea - bevestigt dat het verzekeringsconcern een pitch begint voor de mediabelangen van alle merken. &;Wij zijn in voorbereiding op het pitchproces. Het gaat hierbij echt om het media-account, niet om de creatieve accounts.&;

Achmea heeft het account nu ondergebracht bij OMD Nederland. Het is één van de grotere klanten van OMD. Die samenwerking loopt inmiddels al elf jaar. Hulsmeijers zegt dat OMD ook is uitgenodigd om mee te pitchen. Verder kan ze geen details geven over andere mediabureaus die eventueel meedoen. Het is niet duidelijk of een bureau de pitch gaat begeleiden. Hulsmeijers zegt dat het proces &;vanuit het eigen team&; wordt aangestuurd. 

Het is niet bekend hoeveel het account waard is.

Mediapitches
Dat een van de grotere adverteerders van Nederland zich heroriënteert, past in een internationale trend die vorig jaar op gang kwam en dit jaar werd doorgezet. In Nederland lopen momenteel ook mediapitches van onder meer  en .
 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie