In het portfolio heeft Achmea merken als Zilveren Kruis, Centraal Beheer Achmea, Interpolis, FBTO, Avéro en Inshared.
De nieuwe mediamanager Ursula Hulsmeijers - in mei begonnen bij Achmea - bevestigt dat het verzekeringsconcern een pitch begint voor de mediabelangen van alle merken. 'Wij zijn in voorbereiding op het pitchproces. Het gaat hierbij echt om het media-account, niet om de creatieve accounts.'
Achmea heeft het account nu ondergebracht bij OMD Nederland. Het is één van de grotere klanten van OMD. Die samenwerking loopt inmiddels al elf jaar. Hulsmeijers zegt dat OMD ook is uitgenodigd om mee te pitchen. Verder kan ze geen details geven over andere mediabureaus die eventueel meedoen. Het is niet duidelijk of een bureau de pitch gaat begeleiden. Hulsmeijers zegt dat het proces 'vanuit het eigen team' wordt aangestuurd.
Het is niet bekend hoeveel het account waard is.
Mediapitches
Dat een van de grotere adverteerders van Nederland zich heroriënteert, past in een internationale trend die vorig jaar op gang kwam en dit jaar op grote schaal werd doorgezet. In Nederland lopen momenteel ook mediapitches van onder meer Specsavers en Perfetti Van Melle.