1. Why your new bank will be Starbucks or Nike
Marketeer Paul Kemp-Robertson schrijft op de site van CNN dat de definitie van geld aan het veranderen is. Dat komt niet alleen door het afbrokkelende vertrouwen in traditionele instituten, maar ook door ‘the disruptive effect’ van digitale en mobiele technologie.
Hij meent dat merken de grootste bijdrage leveren aan nieuwe vormen van geld.
2. 4 reasons native advertising is exploiting brands
Het Britse blog The Wall meent dat niemand deze vraag kan beantwoorden: brengt native advertising eigenlijk wel geld in het laatje voor merken?
3. Op het blog van Harvard Business Review: ‘De hergeboorte van de cmo’
De rol van cmo ondergaat een renaissance. We weten dat marketing in het bedrijfsleven niet meer is voorbehouden aan marketeers, niet in de laatste plaats vanwege (ook hier) ‘digital disruption’. Het heeft de rol van cmo complexer gemaakt, meent HBR.
De huidige cmo moet deze drie zaken in acht nemen:
1. Discover data-driven insights that drive growth.
2. Design the right strategies and processes to carry out the vision in a multichannel world.
3. Become the organizational ‘glue’ to deliver change.
Dit artikel uit 2013 is ook de moeite waard:
4. How eBay Worked With The FBI To Put Its Top Affiliate Marketers In Prison
‘The problem with affiliate marketing is that there isn't much money in it.’
Niet iedere affiliate marketeer is te vertrouwen, meent eBay. De organisatie werkt als sinds 2006 samen met de FBI samen om de rotte appels te pakken.
Zoals Shawn Hogan en Brian Dunning die volgens eBay miljoenen opstreken voor sales die ze niet genereerden.
EBay installeerde zelfs een stukje software op Hogans computer om zijn internetgangen in de gaten te houden.
Business Insider heeft het verhaal van de jacht van eBay en FBI op Hogan en Dunning.