Zo zegt de jury: “Libelle is al geruime tijd bezig met de crossmedia strategie. Het mediamerk probeert zichzelf ieder jaar opnieuw uit te vinden
In 2017 zijn er weer nieuwe stappen gezet, onder meer met de lancering van de soap op Libelle TV. Libelle is als Cross Media Merk in 2017 tot volle wasdom gekomen. Voor Libelle was er in 2017 de uitdaging hoe alle losse activiteiten samen te brengen onder één mediamerk. Dat is zeer goed gelukt. Libelle is een solide merk, dat klaar is voor de toekomst.”
Kortom, tijd om een aantal vragen te stellen aan Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle
Wij zijn enorm trots dat wij deze prijs hebben gewonnen. Voor ons is de award wederom een erkenning voor het succes van ons blad, het grootste vrouwen-mediamerk van Nederland.
Bij alles wat Libelle maakt en doet, wordt kwaliteit en creativiteit gekoppeld. Libelle heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld als 360-gradenmerk. Hierdoor is het mediamerk erin geslaagd om on top te blijven: Libelle is dé plek - op alle platformen - voor vrouwen voor herkenning, inspiratie en informatie. Libelle is altijd echt, persoonlijk en dichtbij.
Libelle is de grootste en oudste vrouwen-mediamerk van Nederland. Ons bereik onder vrouwen is ongeëvenaard. Libelle weet al meer dan 83 jaar wat vrouwen in Nederland boeit en bezighoudt.
Libelle inspireert, informeert, verrast en enthousiasmeert jaar in jaar uit, via alle mogelijke kanalen. De lezersbinding van Libelle is ongekend en exemplarisch voor wat Libelle wil zijn voor haar doelgroep. Bij een crossmediaal merk draait het erom dat alle kanalen complementair aan elkaar zijn: de verschillende Libelle-platformen vertellen samen een verhaal en worden zo ook continu geoptimaliseerd. Zo sluiten de video’s op Libelle TV aan bij Libelle-magazine en vice versa, beiden vanuit een mediumspecifieke invalshoek.
Met Libelle TV is Libelle een echt 360-gradenmerk geworden. Libelle TV is een open, interactief platform. Libelle.nl, Libelle TV en de Libelle Shop zijn ondergebracht op 1 platform. In de nieuwe website hebben wij een proven UX design geïmplementeerd met focus op de content-to-purchase-funnel, zowel gericht op B2C- als B2B-proposities. Op basis van dataprofielen worden unieke product offersper bezoeker getoond. Ook in de content die wij bieden bewegen wij audience-first – we luisteren naar de doelgroep en blijven de content voortdurend afstemmen op hun behoeften, per mediatype uniek uitgeserveerd aan de consument.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!