Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever is effectiefste marketingorganisatie wereldwijd, volgens Effie Index 2018

Pepsi blijkt mondiaal het effectiefste merk te zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Calvé-pindakaas van Unilever
© ANP, Marco de Swart
Miniatuurvoorbeeld
Calvé-pindakaas van Unilever
© ANP, Marco de Swart

Unilever is de effectiefste marketingorganisatie wereldwijd. Dat blijkt uit de zogenoemde Effie Index 2018, die is samengesteld uit meer dan veertig Effie-competities wereldwijd. Ook het Nederlandse biermerk Heineken scoort goed in de index. Het eindigt op een 8 plaats.

related partner content for mobile comes here

In de top-10 van effectiefste adverteerders zijn op Vodafone na alleen foodondernemingen te vinden. Mars eindigt op een 5e plaats, Coca-Cola staat 4e, Nestlé 3e terwijl Pepsico achter Unilever als 2 eindigt.

Heel erg verdrietig hoeft het niet te zijn want Pepsi zelf eindigde wel bovenaan, als 's werelds meest effectieve merk. Het verruilt daarmee van plaats met Vodafone, dat van een eerste plaats daalde naar de vierde plek. Pepsi laat ook aartsrivaal Coca-Cola achter zich, die van de tweede naar de derde plaats zakte.

De Effie-index van 2018 is samengesteld uit 3.476 finalisten en winnaars van de wereldwijde Effie Awards-wedstrijden tussen 2017. De merken, marketeers en bureaus krijgen punten voor elke Effie, grand, goud, zilver, brons en voor finalistenplaatsen.

De ranglijsten
De ranglijst voor merken en marketeers Effie Index
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in