De Longlisten voor de zogenaamde ABC Groot Accenten 2019 zijn bekend gemaakt. De ABC jury bestaande uit redacteuren van de Adformatie, Fonk en MarketingTribune, bestuursleden van de bvA (Bond van Adverteerders) en bestuursleden van de SAN, aangevuld met twee externe deskundigen heeft onderstaande genomineerden bekend gemaakt.
Adverteerder van het Jaar
- Albert Heijn
- Ben
- De Vegetarische Slager
- KLM
- Nike
- OHRA
- PLUS Supermarkten
- SIRE
- Staatsloterij
- TOTO
Bureau van het Jaar
- Achtung! mcgarrybowen
- Alfred International
- Buutvrij
- DDB Unlimited
- Dept
- GoSpooky
- Roorda Reclamebureau
- Selmore
- TBWA\NEBOKO
- Wefilm
Consistent Accent
- ASN Bank
- Bever
- Calvé Pindakaas
- Coolblue
- Jumbo Supermarkten
- KLM
- Ministerie van Defensie
- NS
- OHRA
- SIRE
Voorzitter en jury
De ABC jury staat onder leiding van drs. Jolande Sap. De genomineerden worden gevraagd om schriftelijk hun argumentatie te geven. De overgebleven 3 x 3 Shortlist kandidaten presenteren zich aan de ABC jury. In verband met de uitbraak van het corona-virus is de jurering verplaatst naar het najaar.
ABC jury 2019
Onafhankelijke voorzitter: drs. Jolande Sap
BvA bestuur: Frenkel Denie (FrieslandCampina) en Louise Meijer (VodafoneZiggo)
Externe deskundigen: Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders) en Ronald Voorn (Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente)
Vakmedia: Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune), Nicolette Hulsebos (FONK) en Susanne van Nierop (Adformatie)
SAN bestuur: Léontine Admiraal (PwC), Jeroen Hubert (Accell Group) en Ewa Skotnicki (Fairphone)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!