Overslaan en naar de inhoud gaan

CPNB verlengt #ikleesthuis-campagne met minstens een maand

Mogelijk gemaakt door succes van de hashtag en nieuwe bijdragen van samenwerkingspartners.
ikleesthuis
ikleesthuis

Het CPNB verlengt de campagne #ikleesthuis met minimaal een maand. Het collectieve boekenvak probeert met de campagne mensen, die thuiszitten door corona, te stimuleren een boek te lezen, onder meer via leestips. Het besluit tot verlenging is genomen door de vele aandacht voor de campagne en nieuwe bijdragen van samenwerkingspartners. Het CPNB verlengde eerder al de Boekenweek met twee weken.

related partner content for mobile comes here

Resultaten

De hashtag #ikleesthuis, die bedacht is door schrijfster en kinderboekenambassadeur Manon Sikkel, scoort goed, meldt CPNB. Hij heeft op sociale media al meer dan 1 miljoen lezers bereikt, vooral via Instagram. Dagelijks hebben de 15 tv-spots een gemiddeld bereik van 1 miljoen kijkers. Via radiostations is 42% van de Nederlanders tussen de 25 en 76 jaar bereikt .

Stax & Toine

Ook de komende tijd worden er Ster-spots uitgezonden en is er op radio aandacht voor #ikblijfthuis. Op werkdagen bij Stax & Toine op NPO Radio1 blijft de speciale rubriek te horen met daarin ik leestips van onder anderen Michel van Egmond, Geert Mak, Adriaan van Dis, Tim Hofman, Stine Jensen Ilja en Tooske Ragas.

CPNB werkt voor de campagne samen met onder meer GAU, KBb, het Letterenfonds, Stichting Lezen, KB en NBD Biblion. Het roept het Nederlandse publiek op om tijdens de coronaperiode boeken te bestellen op de websites van lokale boekhandels in plaats van grote internationale verkoopsites.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in