PlusPlusOne: jongeren in Zuidoost krijgen les van creatieven

PlusPlusOne hoopt industrie te openen voor creatieve talenten die marketing anders niet zouden overwegen.

Tijdens het pilotprogramma namen 24 kandidaten in de leeftijd 20 tot 28 deel aan twee avondtrainingen per week in Amsterdam Zuidoost.

PlusPlusOne, het programma dat in 2020 is gestart als een ADCN-project om de Nederlandse marketingindustrie inclusiever te maken, heeft de eerste mijlpaal achter de rug. De afgelopen week is deel 1 van het pilotprogramma afgerond: 'An Introduction to Creative Marketing'.

Tijdens het pilotprogramma namen 24 kandidaten in de leeftijd 20 tot 28 deel aan twee avondtrainingen per week in Amsterdam Zuidoost, 12 weken lang. De trainingen werden gegeven door een aantal creatieven, strategen en producers. Deelnemers leerden over de verschillende aspecten en disciplines van creatieve marketing, werkten aan een briefing van Oatly en de creatie en productie van een (oefen)campagne.

In samenwerking met Prospect Eleven, een talentontwikkelaar voor jonge creatieven, hoopt PlusPlusOne de industrie te openen voor creatieve talenten die marketing anders niet zouden overwegen.

Vicieuze cirkel

Het programma is opgericht met het idee dat geïntegreerd denken qua Diversiteit & Inclusie nodig is om de toekomst en levensvatbaarheid van de industrie te waarborgen. De initiatiefnemers met onder meer mensen van Herc, Wieden+Kennedy, New Amsterdam en We Are Pi vinden dat de industrie vast zit in een vicieuze cirkel waarin divers talent te weinig mogelijkheden en begeleiding krijgt.

Speelveld

'Tot nu toe waren de kansen voor en vertegenwoordiging van black, Aziatische en andere talentgroepen heel beperkt, zowel bij creatieve opleidingen als in de creatieve industrie. Met de juiste support, leiderschap en mindset willen wij van onze industrie een inclusiever speelveld maken, waarin iedereen succes kan hebben', zegt Sonak.

PlusPlusOne organiseert op 29 juni een online evenement om terug te kijken op het pilotprogramma. Tijdens “A Peek in the Kitchen”, waar iedereen binnen en buiten de industrie zich voor kan inschrijven, vertellen de oprichters en kandidaten over hun ervaringen tot nu toe. 

Het tweede deel van het pilotprogramma, “The Industry Access Programme”, gaat van start in juli. Meer weten? Kijk dan op de website van PlusPlusOne. Wil je deelnemen aan A Peek in The Kitchen? Klik dan hier.

Lees ook:

Jelani Isaacs (ADCN): 'We hebben naar de cappuccino gekeken, niet naar de koffie'
Een jaar na Black Lives Matter: 'Er is altijd een reden om achter te verschuilen'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie