Bart Mol en Pol Hoenderboom verlaten DDB & Tribal Amsterdam om in New York aan de slag te gaan bij BBDO New York.
Zij worden opgevolgd door Ed van Bennekom (foto, links) en Jasper Diks. Zij stappen over van N=5, waar 'Ed en Jasper' veelbekroond werk maakten, zoals Alzheimer Zeitgeist en KPN Pocket Plus - en scoorden bij Cannes Lions (Cyber), FWA, Eurobest, de Webby's en de Lovies.
Bij DDB & Tribal treden ze toe tot de creatieve directie, die verder bestaat uit creative director Bram Holzapfel en executive directors Dylan de Backer en Joris Kuijpers.
'Van Bennekom en Diks zijn grote talenten die bewezen hebben goed en innovatief werk te maken', zegt Ivo Roefs, co-ceo van DDB & Tribal.
Dylan de Backer vult aan: 'We kenden het duo al vrij goed, dus we zijn niet over één nacht ijs gegaan. Ze brengen een hoop frisse en goede energie. Ik heb er alle vertrouwen in dat we met dit team mooi werk gaan maken.'
Van Bennekom en Diks hebben de afgelopen zes jaar bij N=5 aan 'fantastische projecten met een fantastisch team' gewerkt, maar waren naar eigen zeggen toe aan 'de volgende stap'.