'Werkvormen: is dat iets voor mij?'

Workshopleider Erik Reijnders: Als je ook met succes houding en gedrag wilt veranderen, is sec informeren niet genoeg. Door het weloverwogen kiezen van een werkvorm, nodig je mensen uit actief bij te dragen, maak je gebruik van hun kennis en ervaring en vergroot je draagvlak en eigenaarschap. Sommige communicatieprofessionals zien dit als en uitdaging waarin zij zich kunnen ontwikkelen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het heeft even effect. Op de gang is men het weer vergeten.
Confucius zei ooit: "ik hoor en vergeet, ik zie en onthoud, ik doe en begrijp". Dus goed gekozen werkvormen hebben impact die langer duurt dan een dag.... Het is alleen de vraag wat 'goed gekozen' is: weet je wanneer je welke werkvorm kunt gebruiken? En waar je dan op moet letten?
Associëren met foto's?
Nogal wat werkvormen leggen de nadruk op verbale vaardigheden. Het is soms heel effectief juist de meer associatieve kant van mensen aan te spreken. (Goede!) foto's kunnen prachtige inspiratiebronnen hiervoor zijn. De zelf gekozen foto uit een fotoset én de persoonlijke associaties daarbij, laten mensen zich uitspreken over een thema. De verschillende betekenissen komen zo op tafel.

Erik Reijnders geeft de workshop 'Werken aan Interactie' op 13 september tijdens Communicatie

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie