Dit waren de beste brand activations van december:
1. CANON - REALTIME FOTOTIPS
Een beetje Instagrammer wil niet zomaar een foto van New Yorkse hotspots. Die wil online pronken met een echt bijzondere plaat. Canon schiet te hulp met pop-up digitale billboards met daarop tips voor de perfecte foto. Hoe krijg je die waanzinnige zonsopgang in beeld? Of de mist onder de Broolyn Bridge. In dit artikel op Adweek lees je meer over deze erg gave activatie. Canon geeft ze live en op het online inspiratieplatform.
2. WESTJET - 12.000 MINI MIRACLES
Kerstmis is een tijd van tradities en sinds vier jaar is de kerstcampagne van WestJet Airlines er daar eentje van. Dit jaar leggen ze de lat hoog: in één dag proberen WestJet-medewerkers 12.000 mensen te verrassen met een miniwonder. Van kleine attenties tot grote gebaren, alles is mogelijk. Had een andere airline het ook kunnen doen? Ja, maar die deden het niet. Een echte tearjerker.
3. DE VOLKSBOND – HOMELESS EXTRAS
We eindigen het jaar met een tof initiatief van eigen bodem. Het Amsterdamse bureau DDB & Tribal Worldwide benaderde de hulporganisatie De Volksbond met een wild plan: een castingbureau voor dak- en thuislozen. Het doel van Homeless Extras is daklozen in te zetten als figuranten in films en commercials. Dat levert de dakloze niet alleen een vergoeding op, maar ook contact met andere mensen.
De allerbeste
2015 was een jaar vol spectaculaire activaties. We hebben – in willekeurige volgorde - de tien beste cases van BrandActivation.nl op een rijtje gezet. Welke vond jij de allerbeste? Stem mee!
- Graubunden Tourism – The Great Escape
Zo verleidt een gezellige Zwitser toeristen tot een bezoekje
- Overheid Ecuador - Blind Trip
Een gratis trip naar Costa Rica. Of beter gezegd: de mensen dáchten dat ze daar naar toe gingen...
- Scoot inspireert Spirit
Wat doe je als de concurrent al je ideeën kopieert?
- Heineken – The Jonah Lomu
Konden we Jonah Lomu nog maar uit een machine toveren…
- Vodafone – Sunday Grannies
Een aanstekelijk concept van Vodafone dat aantoont dat inzet van social media tot echt contact kan leiden.
- Dislife – More than a sign
Een relevante toepassing van hologrammen om Russen te weerhouden te parkeren op een invalidenparkeerplaats.
- Volvo – Life paint
The best way to survive a crash is not to crash
- Sky – IJsbeer in Londen
Is hij echt?
- Woman’s Aid – Look at me
Wonden helen door aandacht
Look At Me: Women's Aid interactive billboard
- Natural Bliss – Stunt met naakte baristas
Verrassend naturel
BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2015 gekozen.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!