Vanwege financiële problemen op de Amerikaanse thuismarkt trok Rocket Fuel zich dit voorjaar onverwacht terug uit Nederland. Voor Ernest Aberson (foto), die op dat moment managing director was van Rocket Fuel Benelux, was dit een zware tegenvaller, maar kennelijk geen geen reden om het vertrouwen in het technology bedrijf te verliezen. Samen met Elmar Bonke (voorheen business unit manager 2Contact, begint hij het nieuwe bedrijf Fresh Toast dat display marketing gaat ondersteunen bij resultaatgerichte campagnes en hierbij gebruik gaat maken van de technologie van Rocket Fuel.
Aberson merkt op dat de technologie van Rocket Fuel zich heeft bewezen bij klanten als Adidas, Calvin Klein en Under Armour. Daarbij stelt hij vast dat de vraag naar de inzet van voorspellende technieken op basis van big data zich razendsne ontwikkelt en dat er steeds meer behoefte is aan online advertenties die relevanter zijn.
Ook ervaringen van contactcenter 2Contact speelden mee bij de beslissing om met Fresh Toast te starten. Bonke: 'Uit gesprekken met klanten blijkt een sterke behoefte aan vernieuwende strategieën om nieuwe klanten of extra sales te genereren. Koude sales door middel van telemarketing is door het Bel-me-niet Register een lastig verhaal geworden. Met Fresh Toast spelen we in op deze ontwikkeling.'
Rocket Fuel slaat van acht weken het internetgedrag op van iedereen in de wereld die online is. In Nederland gaat het om ruim veertien miljoen mensen. Het gedrag dat zij vertonen op een website van een adverteerder levert data op, die Rocket Fuel gebruikt om te voorspellen of een advertentie relevant is, en via welk kanaal en op welk moment er een reële kans bestaat dat een contactmoment zal leiden tot het behalen van de doelstelling. Blonk: 'Wij doen geen aannames, maar kiezen voor een strategie die gebaseerd is op feiten. Hierdoor voorkomen we dat er te veel met hagel wordt geschoten en maken we geen onnodige kosten door de inzet van mensen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!