Daarmee kunnen reizigers op basis van de most-trending hashtags, gepost vanaf populaire bestemmingen, hun ideale vakantie kiezen.
Het dataverbruik via smartphones tijdens vakanties in het buitenland is verdubbeld sinds vorig jaar. Met de Vodafone - Alles-in-1 op Reis kun je voor 2 euro bellen, sms'en en internetten. Naast email gebruikt 35 procent van de vakantiegangers zijn toestel om thuisblijvers middels foto’s, tweets, posts en hashtags op social media te informeren over hun verblijf in het buitenland.
Voor Vodafone vormde dit aanleiding om de populairste bestemmingen te classificeren aan de hand van de beoordelingen van reizigers via social media. Door realtime de hashtags vanuit de grootste Europese steden over bijvoorbeeld feesten, eten en winkelen te scannen, adviseert Hashtagholidays.nl, als een social reisbureau, over vakantiebestemmingen op basis van de meestgebruikte hashtag en vanuit welke stad deze het meest gedeeld wordt.
De populairste bestemmingen in de eerste week zijn #YOLO en #touristshit. Vodafone geeft elke week een reis weg aan de deelnemers die het snelst inchecken, zodra de check-in open is. Meedoen kan nog tot 1 augustus.
Vodafone Hashtag Holiday
Concept & design: ACHTUNG! & THEY
Technical Development Website: Random
Opdrachtgever: Vodafone Laura van Gestel, Nienke Bakker
Sound Design: Big Orange
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!