Deze Nederlandse sponsorprijs is een overall prijs, gelet wordt onder andere op effectiviteit, creativiteit en de manier waarop de cases gebruikt wordt binnen de communicatiestrategie van een bedrijf. De prijs wordt dit jaar voor het eerst uitgereikt. Er zijn verschillende categorieën waarin een Sponsor Ring te verdienen is. De prijs wordt uitgedeeld in de categorieën: sport, media, kunst, maatschappij, cultuur en entertainment. Daarnaast is er ook nog een oeuvreprijs. De Sponsoring is in het leven geroepen als waardering van goede projecten. Op deze manier wordt geprobeerd om de beroepssector meer aanzien te geven.
De jury buigt zich inmiddels over de verschillende cases die in aanmerking komen voor een nominatie. Deze cases zijn aangebracht door lezers van het vakblad Sponsor Magazine en leden van de VEA en GVR.
De jury bestaat uit: Cora Baas (partner bij Media Exposure), Michiel Dieperink (managing director advertiser funded programming Endemol), Goos Eilander (directeur Trendbox), Roland van Kralingen (partner Positioneringsgroep), Cees van Riel (hoogleraar Erasmus Universiteit) en Rik Rielzebos (strategy director ARA). Frank van den Wall Bake (Trefpunt) zal de jury bijstaan als niet-stemgerechtigd adviseur en de jury staat on-der leiding van voormalig VEA-directeur Han Nieman (OZ Consult).
Half oktober maakt de jury een shortlist bekend. De winnaars van de Sponsor Ring worden op 8 november bekend gemaakt in de Rode Hoed in Amsterdam. (08-09-2000)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!