Marketeers binnen Unilever krijgen het niet voor elkaar krijgen om duurzaam te denken en werken, zei Karen Hamilton, de global vice president voor sustainable business bij Unilever gisteren op het Havas/Channel 4 Meaningful Brands event in Londen. Ze is verbaasd dat het marketingteam niet in staat in de duurzaamheidsstrategie te begrijpen en uit te dragen.
Dit terwijl de onderneming in 2010 met het ambitieuze tienjarenplan Sustainability Living Plan van start ging.
Hamilton: ‘We houden ieder jaar een medewerkersonderzoek waarin we vragen stellen als: vind je dat je in staat ben duurzaamheid door te voeren in je dagelijkse werk?
‘Het blijkt dat marketeers hierin zo'n twintig punten achterlopen op medewerkers van andere afdelingen.’
Niet in staat
De Unilever-marketeers geven aan vaker niet dan wel in staat zijn duurzaamheid door te voeren in hun dagelijkse praktijk.
‘Ze vragen: “Zijn consumenten hierin geïnteresseerd? Is het relevant voor mijn consumenten?".
‘Degenen die aangeven dat het wel relevant is, zeggen dat dit niet het soort marketing is dat ze gewend zijn.
‘Ze moeten anders gaan denken en dat kan best intimiderend zijn’, aldus Unilevers global vice president voor sustainable business.
Bron: The Drum
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!