Het tonen van advertenties in zijn smartphone-apps en op fysieke reclameschermen in zijn taxi's wordt big business voor Uber. Vorig jaar haalde het bedrijf zo'n 650 miljoen dollar op met reclames, dit jaar lijkt dat 1 miljard dollar te worden.
Meer reclames
Uber ligt op basis van de cijfers van de eerste helft van het jaar op koers om die 1 miljard dollar aan te tikken, vertelt het bedrijf bij de presentatie van zijn tweedekwartaalcijfers. De mijlpaal van 1 miljard dollar uit advertentie-inkomsten is een langgekoesterde wens van het bedrijf; er wordt al jaren naartoe gewerkt.
De financiële groei is vooral te danken aan een uitgebreide advertentiestrategie. Sinds vorig jaar toont Uber niet-wegklikbare videoreclames in zijn apps, bijvoorbeeld na het bestellen van een taxirit (Uber) of eten en drinken (Uber Eats). Het bedrijf heeft ook fysieke advertentieschermen (formaat tablet) in geselecteerde auto's opgehangen, die de passagier reclames met geluid voorschotelen tijdens de autorit.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!