Fotocredits: Sabrina Naouri
Tijdens Cannes Lions Festival of Creativity was Nederland dit jaar zichtbaarder dan ooit. Met een eigen strandclub presenteerden 70 bureaus, merken en organisaties zich als Embassy of Dutch Creativity. Het programma, de locatie én de opkomst waren groter dan ooit.
Dubbel aantal bezoekers
In totaal bezochten zo’n 300 internationale bezoekers de strandclub - een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Sinds drie jaar verenigen tientallen partijen zich in Cannes onder de noemer ‘Embassy of Dutch Creativity’. Belangrijkste doel: Nederlandse creatieven internationaal onder de aandacht brengen. Voorheen samen met de internationale IAA in een witte cabana, nu voor het eerst zelfstandig. Lees meer.
Nederland was dit jaar het enige land met een eigen beachclub. Verder waren vooral de grote techbedrijven als Google, Facebook en Twitter op het strand aanwezig. De Embassy presenteerde zich van maandag tot en met vrijdag op Plage Long Beach. Er was een dagelijks een programma met activiteiten en sprekers.
Boris Veldhuijzen van Zanten (The Next Web): 'Dit was onze thuisbasis: een Hollands fort als ontmoetingsplek voor al onze internationale contacten. Het straalde kwaliteit uit en zorgde voor een explosie aan nieuwe contacten en ideeën.'
Marike Nadorp (amsterdam inbusiness): 'Met de Embassy of Dutch Creativity hebben we de regio Amsterdam aan een breed internationaal publiek onder de aandacht gebracht als ideale vestigingsplaats voor creatieve bedrijven. Tegelijkertijd ondersteunen wij op deze manier Nederlandse bedrijven die internationale opdrachtgevers zoeken. We kijken uit naar de volgende editie!'
Video: ook Adformatie bezocht de beachclub.
Vierdaags programma
Maandag begon met een protestmars van 85 jonge talenten van RA*W en JongeHonden. Vervolgens opende Bas Korsten (J. Walter Thompson) de Embassy.
Dinsdag was het thema duurzaamheid. Maher Nasser (Verenigde Naties) maakte bekend dat de Embassy of Dutch Creativity een van de doelstellingen (Sustainable Development Goals) van de VN mag oppakken binnen ACT Responsible. Kinetic organiseerde een 'duurzame hackathon'. Dennis Kuperus (Kinetic): 'Dit was het derde jaar dat wij als partner dit geweldige initiatief ondersteunen. Wij organiseerden een hackathon om Cannes Lions het meest duurzame festival wereldwijd te maken. De concepten zijn gepresenteerd aan de Cannes Lions organisatie en we hopen dit volgend jaar te kunnen realiseren.'
Woensdag stonden design en techniek centraal met sprekers van Google APAC, AdamandEveDDB en Dentsu. De laatste dag was de internationale vakpers present, spraken MediaMonks, The Next Web en Agencia Africa over het thema ‘cyber’ en gaven G-Star en KLM een lezing over marketing. Het programma eindigde met een spetterend optreden van de band Chef'Special.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!