Tommy Hilfiger geeft winkelend publiek blik achter de schermen

Het Nederlandse bureau WeMakeVR bouwt applicatie met 360-graden virtual reality.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het nieuwe winkelconcept is gisteren gelanceerd in de Tommy Hilfiger store aan 5th Avenue in New York City. In de planning staan openingen van vergelijkbare locaties in Londen, Parijs, Milaan, Amsterdam, Dusseldorf, Florence, Zurich en Moskou.

WeMakeVR is de ontwikkelaar van een speciale virtual reality camera waarmee het mogelijk is om 360-graden &;rondom video&; te schuieten. Hiermee zijn opnames gemaakt van Hillfigers najaarsshow, terwijl het  publiek tevens de kans krijgt om een blik te werpen backstage; iets wat normaal slechts is voorbehouden aan personen die zijn betrokken bij de productie van de show.&;

Het resultaat levert een ervaring op die, zegt Avinash Changa, oprichter en ceo van WeMakeVR: &;Verder gaat dan die van de VIP gasten bij de show. Het winkelend publiek krijgt een blik achter de coulissen. Ze staan dus letterlijk naast de modellen vlak voordat ze de catwalk op lopen en voelen de opwinding van backstage te zijn na de show.&;

Avery Baker, Chief Brand and Marketing Officer voor Tommy Hilfiger: &;De samenwerking onderstreept het belang van virtual reality voor de retailmarkt door de ervaring op unieke wijze te verbeteren. Consument en merk komen echt letterlijk dichter bij elkaar.&;

Avinash Changa zat onlangs ook al aan

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie