In de video confronteert een adviseur de kijker op een verrassende manier met zijn of haar online kijkgedrag. Vervolgens roept hij op om deze voor één keer links te laten liggen en in je geldzaken te duiken met een gratis Aandacht-gesprek.
De pre-roll campagne ligt in lijn met de eerder gelanceerde Aegon-campagne: Aandacht. De verzekeraar heeft met de campagne als doel om 'consumenten bewuster te maken van hun financiële toekomst'.
Campaign of the Year
De vorm van de campagne doet sterk denken aan ‘Unskippable’, de pre-roll campagne van de Amerikaanse verzekeringsmaatschappij Geico. Waar Geico echter zijn best deed om kijkers niet door te laten klikken, probeert Aegon zijn kijkers juist te begeleiden naar hun eigen platform.
Eind januari riep AdAge de Geico-campagne zelfs uit tot ‘Campaign of the Year’. Eerder in 2015 won de pre-roll campagne onder andere de ‘Film Grand Prix’ tijdens de Cannes Lions.
De Aegon-campagne is sinds 15 februari online te bekijken:
Credits
Creatie: TBWA\NEBOKO
Productie: Vidiboko
Post-productie: De Stomerij
Sounddesign: Amp Amsterdam
Verantwoordelijk bij Aegon: Esther Oostrom, Nicoline den Boogert, Otto van der Harst
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!